Cravings!

Hallå där!
Helgen har bestått av hemmafixande med huset och gården. Nu är ÄNTLIGEN barnrummet helt klart. Pustar ut!
Vaggan är hämtad och färdigbäddad.
I lördags så fick vi hjälp med att köra bort en hel hög med grenar och ris från en tall som vi fällde i vintras. Skönt att den är borta nu! Blev lite nervös att gräset under högen skulle ta skada. Väl efter det så krattade jag hela gården från löv som legat kvar sen i höstas, så nu ser det så fint ut! Jag kan säga att det kändes i gravidkroppen när dagen var slut! 
Jag passade även på att dra med min M till Plantagen och köpte uteblommor till alla utekrukor och planterade dem. Det blev en lördag full av husliga inslag! hihi.
Igår, söndag, så var vi på tippen men en sjuhelsikkes massa skräp. Skönt att få bort allt.
Vi var även på en lite runda i olika möbelvaruhus för att kolla på lite möbler till ett rum i huset. Det blev inga möbler med hem, vi ska avvakta lite och se vad vi vill ha!
Så med andra ord blev det en väldigt produktiv helg måste jag säga.
 
På tal om rubriken så har jag insett att jag fått en ny craving, FRUKT! 
Helt galet! Jag som inte alls varit ett stort fan av frukt förut vill nu äta minst 3-4 frukter om dagen.
Färska bär är något jag faller för så fort jag ser dem i butiken. 
Självklart äter jag en del skräp också, men tänk vad gravidhormonerna kan göra med kroppen!
 
 
Just nu sitter jag här i soffan och är lite spänd i kroppen, då jag fått en molande värk längst ner i magen och bak i ryggen/skinkorna och varje gång bebis rör sig så trycker det till ner mot lilla venus så en otroligt stark och ilande känsla går därifrån upp i magen och ner tillbaka igen.
Det är ju trots allt bara 22 dagar kvar till bf och i övermorgon går vi in i vecka 38 (37+0) så det kan ju faktiskt ske närsomhelst nu! Jag är så spänd men ändå förväntansfull på samma gång! Jag har ju som sagt ingen aning alls hur stor smärta jag kommer få genomlida och i hur många timmar det vet jag inte heller!
Jag känner mig mer och mer redo för varje dag nu, kanske är för att jag vet att nu är vi snart i mål!
Snart har vi våran lilla skrutt hos oss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim