Humör som svänger!

Helgen som varit har bestått av en förkylning som nu äntligen verkar vilja släppa! TACK GUD!
Det har varit så tungt att andas så jag tror jag skulle krivera vissa gånger.
Igår var vi även på IKEA. Herrejösses!! Jag och M är så oense om inredning och vilka kulörer möbler m.m ska bestå av. Jag är av den typen som vill sätta färg på vardagen, tex Indiska. Jag drar mig inte för att slänga in en färgklick medans min kära sambo är mer inne på New England stilen blandat med det industriella designen.
Det skär sig om man säger. Så igår var det inte lätt. Där stod vi på IKEA, gnatade om vad som var snyggt och inte. Jag tror minsann att folk som såg oss insåg att jag var gravid och hormonerna är inte på rätta stället. Haha.
Men men, trots lite gnäll fick vi båda lite som vi ville. Lika så bra det för husefridens skull om man säger! tssss.
Så väl hemma skulle ju allt byggas ihop också! Men herreguud igen. Jag kan skvallra om att det gick åt en del tårar från gravidmonstret även. Kunde inte hålla ilskan och gråten borta alla gånger.
Det är ju meningen med IKEAs möbler att det ska ta 2 timmar för en enda jävla möbel att bli klar!! Men tillslut så. kl var 22.00 ca när vi var klara.
Hann vi byta däck på bilen? NEJ!
Hann vi spackla i blivande barnrummet? NEJ!
För hela dagen gick åt att gynna Ingvar och sen bygga ihop möbler som verkligen vill krångla in i det sista!! Gaah!
 
Men idag är en ny dag. Thank God! Dagen började tidigt. Åkte in till Karlstad, gick på stan i ca 1 timme innan det var dags att infinna sig hos barnmorskan. Det var bara vanlig blodtryckskontroll. Trycket har gått ner sen förra veckan, yey! Så nu är vi med på banan igen! 
Bebis i magen är livlig som sjutton. 2 veckor till lilla goding sen är det fritt för dig att komma ut <3
 
Hursomhelst så var jag in på H&M idag, köpte nya sexiga mammatrosor! Woohoo hot mama! 
Gick och tittade på de söta och sexiga stringtrosorna på den "vanliga" underklädesavdelningen och fick avbryta mig själv med att tänka; "Nej Therese, de där trosorna kommer inte vara sexiga på dig just nu! M kommer inte vilja se det ändå. Och ska du köpa dem, så måste du köpa 2 storlekar större än vad du brukar ha".
Så nej, det blev inga spets string idag, det blev mammelucker istället! Haha.
Ska inte vara så negativ men det är hårt nu när vågen visar tunga siffror och kroppen sväller.
Det blev en skjorta och ett par nya jeans på mammaavdelningen. Jag är ju såklart tvungen att köpa nya jeans då andra mammajeansen jag har är försmå nu.... Suck! Snart är det över!
 
Idag har jag förövrigt tvättat sängkläderna till spjälsängen. Så snart rummet är färdigmålat så ska det inredas. LÄNGTAR verkligen. Jag känner hur myskänslan väller över mig.
 
Skjortan jag köpte på H&M. 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Haha åh vad jag känner igen mig, i nästan allt! Här måste vi också ständigt kompromissa om inredning, min sambo vill ha det svart och vitt med lite röda detaljer typ. Jag vill ha det ljust och mycket färg. Så vardagsrummet är i hans stil, köket och sovrummet i min stil! :)

Snart är vi klara med bebisbakandet och kan återgå till vanliga storleken på både kläder och underkläder igen, jag längtar jag med!

Svar: Åh skönt att det finns fler med samma problem :) Man kan bli galen på olikheterna ibland!
Ja snart så hoppas jag att det är klart så vi kan stråla igen :)
None None

2013-04-15 @ 17:51:18
URL: http://www.halsomorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim